Graafinen suunnittelu brändin identiteetin takana
Brändin identiteetti on muutakin kuin sanoja paperilla tai dokumentissa. Tiedetään, kenelle tuotteesi on tarkoitettu ja mikä on sen herättämä tunne tai merkitys. Tämä on tie kilpailuetuun, joten pohtiminen kannattaa.
Brändi on olemassa tiettyä tarkoitusta varten. Sen tarkoituksen haluamme brändin graafisessa suunnittelussa toteuttaa. Lisäksi tarvitaan pikantti lisä tai muu erilaistava ominaisuus, jota kilpailijasi ei tarjoa. Onhan tavoitteesi, että olet ainutlaatuinen ja siksi asiakkaillesi oikea valinta?
Tältä pohjalta graafinen suunnittelija suunnittelee logon ja visuaalisen ilmeen eli sen, miltä brändi näyttää. Tehtävämme on tehdä brändistäsi sellainen, että se muistetaan kerrasta.
Millainen on hyvä muistijälki?
Uniikkius on voimaa, joka näkyy siinä ympäristössä, jossa brändisi kohtaa asiakkaan. Keskivertoa tai normaalia ei kukaan muista. Entä jos annat meille vapaat kädet?
Kaipaatko uudelleenbrändäystä vai onko käsissäsi uuden yrityksen brändäys?
Verraton brändiuudistus voi toimia briefinä, jonka pohjalta brändin ilme suunnitellaan. Työpajassa syntynyt brändistrategia toimii brändikirjan toisena puolena ja toinen puoli ohjeistaa brändi-ilmeen käyttöä. Käyttämämme brändikirja on mahdollisimman yksinkertainen, jotta brändisi elämä lähtee vaivatta lentoon.