Yrityksen arvoja valitaan monin eri tavoin. Käytössä on hienoja, yleviä ja erittäin tavoitteellisia arvoja. Usein turvaudutaan tavallisempiin adjektiiveihin, jotka toisinaan jäävät vaille konkretiaa. Kaapin syleilyyn tai tiedoston syvyyksiin jää monen yrityksen arvot ja niiden käytännön toteutus.
Abstrakteimmankin arvon saa toimimaan hyvin, jos sen toteutus mietitään asiakkaan kotiin asti.
Ilahduttavasti on yrityksiä, joissa brändin arvot ovat osa jokapäiväistä liiketoimintaa. Se, jos mikä, jää asiakkaan mieleen, kun kokemus on luvatun kaltainen.
Ovatko arvot osa näkyvää arkea?
Onko brändisi kovaksi kiillotettu ja tuntuu sellaisenaan hyvältä?
Kenties kaipaat asiakkaisiisi enemmän kosketuspintaa. Ehkä samalla uutta, oikeampaa asiakaskuntaa.
Asiakkaat ovat ne, jotka valitsevat sinut ja tuotteesi. Kuuntelu- ja näköyhteys on siis syytä avata. Siten tiedetään, mitä asiakkaat toivovat ja vastaako brändi toiveeseen.
Menestyvimmissä yrityksissä suhtaudutaan intohimoisesti erilaistavan arvon toteen näyttämiseen. Mikä kilpailuetu!
Jos mieleesi nousee ajatus, että jotain pitäisi tehdä, niin tässä vinkki:
Vuoden vaihteessa katsotaan menneeseen ja tulevaan. Ota askel kohti asiakastasi. Pyyhi pölyt pois siitä arvosta, jonka toivoisit teillä vahvistuvan. Miten sen voisi herättää henkiin?
Oikopolkuna perusarvo, jonka pitäisi toteutua kaikkialla – ystävällisyys. Sillä saa sidottua kankeimmankin arvon puhuttelemaan asiakasta. Ensi askel kohti arvojen toteutumista, jes!
Jos tuntuu, ettei nyt oikein lähde, ota yhteyttä. Brändin kirkastustyö voi olla teille vuoden paras juttu!