Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma?
Hyvä markkinointisuunnitelma on tavoitteellinen. Kirkkaana silmissä nähdään, mihin kaikki tekeminen tähtää. Tavoitteita on hyvä laatia 3–5 vuoden päähän. Tässä auttaa brändistrategia, joka kertoo mm. millaisena yritys halutaan oppia tuntemaan. Siinä tärkeimmässä kohderyhmässä.
Jos haluat onnistua markkinoinnissa, ota mukaan myyntiä tekeviä henkilöitä. Viestinnän ja tärkeiksi koettujen arvojen on oltava yhteisiä. Kaiken keskiössä on se, miksi ja miten ollaan asiakkaalle se paras valinta.
Bränditoimisto Hurraan markkinointisuunnitelma laaditaan yrityksen lähtökohdista.
Tärkeintä on kuulla missä olette nyt ja minkä pitää muuttua.
Lisäksi kartoitamme mikä on resursseillenne ja käytettävissä olevalla budjetilla realistista. Näistä syistä emme käytä valmista markkinointisuunnitelmapohjaa. Ne jäävät usein jargonin tasolle ja innostus tekemiseen lässähtää. Seurauksena voi olla, että myynnistä vastaavat suuntaavat vanhaan tapaan toimia ja se on huono uutinen.
Hyvässä markkinointisuunnitelmassa vältetään tunne pakkopullasta. Peräänkuulutamme ymmärrystä, miten tuottaa asiakkaalle arvoa ja käytännön hyötyä. Ihmismieltä voi puhutella niin monin eri tavoin.
Miten lähdetään liikkeelle?
Kerro meille, kehen haluat vaikuttaa. Me kysymme sen jälkeen lisää.